Handlowiec z aplikacją mobilną czy bez?

Czy warto inwestować w sprzedażową aplikację mobilną dla handlowców?

 

Firmy handlowe mają różne kanały sprzedaży. Część firm sprzedaje tylko detalicznie. Coraz częściej jednak wiele firm decyduje się na rozwój sprzedaży poprzez inne kanały np. e-sklep czy dystrybutorów. Decydując się na ten ostatni model przedsiębiorca często zatrudnia przedstawiciela handlowego. Odwiedza on sklepy czy hurtownie, promuje i sprzedaje produkty, dba o ich ekspozycję. Sam proces składania zamówień często odbywa się telefonicznie czy mailowo. Zatem najpierw handlowiec musi zapisać na kartce zamówienie a następnie przekazać je do Centrali lub hurtowni w wyżej wymieniony sposób. Dodatkowo przedstawiciel handlowy musi przygotowywać dodatkowe raporty dzienne ze sprzedaży co powoduje, że musi spędzać dodatkowy czas po pracy w samochodzie lub domu.

A co stało by się gdyby w firmach handlowych wykorzystywana była ergonomiczna aplikacja mobilna dla handlowców?

Przedsiębiorcy wykorzystujące tego typu aplikacje sprzedażowe dla handlowców cieszą się znaczącą poprawą wydajnością ich pracy. Wszystko dzięki skróceniu procesu obsługi handlowej. Przedstawiciel nie musi już dwa razy spisywać zamówienia a jedynie wstukuje je w aplikacji mobilnej a następnie kilkoma kliknięciami wysyła je do hurtowni lub Centrali. Proces ten jest maksymalnie skrócony jeśli aplikacja mobilna dla handlowca zintegrowana jest z programem magazynowym. Jednocześnie przedstawiciel po zakończonym dniu automatycznie raportuje swoją sprzedaż aplikacją mobilną. W efekcie handlowiec wykorzystując przyjazną aplikację może wygodniej i szybciej pracować. Ma więcej czasu na odwiedzanie kolejnych punktów sprzedaży lub pozyskiwanie klientów co przekłada się na jego wzrost sprzedaży. Jeśli szefostwo firmy lub dyrekcja wykorzystują nowoczesne narzędzia analityczne są również w stanie w łatwy sposób wyciągać wnioski z prowadzonych działań handlowych oraz je usprawniać. Wielu przedsiębiorców również monitoruje trasy przejazdów swoich przedstawicieli handlowych. Jest to dodatkowy element kontrolny wpływający na poprawę wydajności.

Ważna jest też niewątpliwie cena takiej aplikacji mobilnej do sprzedaży. Wielu producentów takiego oprogramowania dyktuje bardzo wysokie ceny za tego typu narzędzie. Wraz z wdrożeniem i utrzymaniem koszty przerastają większość niedużych firm handlowych. Istotne są też opinie użytkowników o takiej aplikacji.

Rozwiązania Comarch Mobile Sprzedaż oraz Monitorowanie posiadają takie możliwości a dodatkowo są w pełni zintegrowane z programem magazynowym Comarch ERP Optima. Jeśli działasz na terenie Poznania lub wielkopolski skontaktuj się z nami. Chętnie zaprezentujemy sprzedażową aplikację mobilną dla handlowców i jej możliwości.